Vállalkozóknak 2019-től kötelező az elektronikus ügyintézés Nyomtatás
2019. január 09. szerda, 23:11 Adóiroda hirdetményei

Tisztelt Adózó!

Tájékoztatásul közöljük, hogy 2019. január 1-től a vállalkozók (társas és egyéni) már csak elektronikus úton intézhetik ügyeiket. (Irodánk a vállalkozók részére 2018. évtől kizárólag elektronikus úton küldi meg a dokumentumokat.)

A kötelezettség teljesítéséhez az alábbi lehetőségek közül választhat:

1. „e-Papír” szolgáltatás: https://epapir.gov.hu vagy a www.magyarorszag.hu oldalról

Társas vállalkozások cégkapun keresztül, egyéni vállalkozók saját ügyfélkapujukon keresztül jogosultak a beküldésre.

A nyomtatványokat honlapunkon az Önkormányzati adók menüpontban a különböző adóügyek oldalain érhetik el.

Ügyfélkapus belépést követően az alábbi kitöltési módot kell követni:

Témacsoport:   Önkormányzati igazgatás
Ügytípus:          Adóügyek
Címzett:            Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata
Levél tárgya:    kötelező kitölteni
Levél szövege: kötelező kitölteni.

> Tovább a csatolmányokhoz (elfogadott formátumok: pdf, doc, docx)

A melléklet feltöltése után a HITELESÍTÉS gombra kell kattintani. Ekkor a rendszer elektronikus aláírással látja el a dokumentumot.

> Tovább a véglegesítéshez

> Küldés

2.) NAV-on keresztül: ÁNYK keretprogramon használatával

A www.nav.gov.hu oldalról „Nyomtatványkitöltő programok” menüpont alatt kell betölteni a kiválasztott nyomtatványt az ÁNYK keretprogramba.

Jelenleg itt csak iparűzési adóval kapcsolatos nyomtatványok érhetők el (18HIPA, 19HIPA, 19HIPAEK).

3.)  „e-Adó” rendszer: ÁNYK keretprogramon használatával

Az e-Adó rendszerben lévő nyomtatványok beküldéséhez nem szükséges regisztráció illetve meghatalmazás elkészítése. Erről részletesen a segédlet 1. oldalán tájékozódhat:

icon Segédlet az e-Adó rendszer használatához (853.32 kB)

Szolgáltatás indítása: az  feliratra kattintással (veszprem.eado.hu)

Veszprém, 2019. január 2.

Köszönjük együttműködését!

 

VMJV Polgármesteri Hivatal Adóiroda