Csökken a vendégéjszakák száma
2011. július 07. csütörtök, 07:48 Gazdasági hírek

A turisztikai szezon feléhez közeledve annak jártunk utána, mennyien keresik fel a veszprémi Tourinform irodát, milyen tendencia figyelhető meg városunkban.

– Az a tapasztalat, hogy fokozatosan csökken a személyes érdeklődés, ezzel szemben egyre többen keresnek fel minket telefonon, vagy e-mailen, illetve weboldalunk látogatottsága is növekedést mutat – tudtuk meg Szabó Renáta irodavezetőtől.


Szabó Renáta

Elmondta, a vendégéjszakák számában mintegy 15-20 százalékos csökkenést látszik az elmúlt évhez viszonyítva, azonban több szálloda pályázati forrásokat felhasználva fejleszt, új beruházásokkal igyekeznek növelni a forgalmat. A vendégek többsége belföldről érkezik, 35-40 százalékos a külföldiek aránya.

– Tavaly októbertől várjuk új irodánkba a látogatókat. Frekventáltabb helyre költöztünk át, ez már a turisztikai szezonon kívül is érezhető volt. Pozitívak a visszajelzések, örömmel látják, hogy kibővültünk, a kiadványaink jobban áttekinthetők, egy érintőképernyős infóterminál is a betérők rendelkezésére áll, továbbá kialakítottunk egy gyerkőc sarkot is. Az információnyújtás mellett jegyértékesítéssel is foglalkozunk, több nagy jegyértékesítő rendszer partnereként országos kiterjedéssel tudunk belépőt biztosítani rendezvényekre, amit egyre többen kihasználnak – tájékoztatott az irodavezető.

A leggyakrabban a vár és nevezetességei iránt érdeklődnek, az állatkert, és az itt zajló rendezvények után kérdeznek. Szerencsére gazdag a programkínálat, mindig tudnak valamit ajánlani az érdeklődőknek.

– Természetesen megfigyelhető egyfajta turisztikai szezonalitás, tavasztól késő őszig koncentrálódik a vendégek többsége – válaszolta kérdésünkre Szabó Renáta hozzátéve, a nyitva tartásuk is ehhez igazodik, főszezonban minden nap nyitva tartanak 10 és 18 óra között. – Továbbra is az a tapasztalat, hogy többnyire 1-2 napot töltenek el nálunk, városlátogatásra érkeznek, de mint a vendégéjszakák száma mutatják, nem maradnak itt tartósan – vélekedett.

A napokban új üdvözlő táblák kerültek ki a bevezető utak mentén, a közeljövőben pedig a városban helyeznek el információs táblákat, főként a helyi járatú buszmegállókban, valamint a nagy forgalmú autóparkolókban. Céljuk, hogy a város széli bevásárlóközpontokba a partról érkező nyaralók lássák, milyen szépségeket rejt a város.

A városunkba érkező turisták a legtöbbet a közlekedésre panaszkodnak, valamint a várban lévő nagy autóforgalomra. Ezzel szemben sokan dicsérik a Séd-völgyi fejlesztéseket, a sokszínű, gazdag programkínálatot.

Forrás: Vehir.hu