Pályázat intézményvezetői beosztásra
Pályázati felhívás a Veszprémi Családsegítő és Gyermekjóléti Integrált Intézmény intézményvezetői (magasabb vezető) beosztására
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.), valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázatot hirdet a Veszprémi Családsegítő és Gyermekjóléti Integrált Intézmény intézményvezetői (magasabb vezetői) beosztásának ellátására.
A közalkalmazotti jogviszony:
A közalkalmazotti jogviszony határozatlan időre szól, a Kjt. 24/A. § (4) bekezdésében foglalt eseteket kivéve 3 hónap próbaidő kikötésével. A közalkalmazott által betöltendő, kinevezés szerinti munkakör az iskolai végzettség és a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 2. melléklet I. Rész I. Alapellátások 1. pontja alapján kerül meghatározásra.
Magasabb vezetői beosztás ellátására megbízást az kaphat, aki a munkáltatóval közalkalmazotti jogviszonyban áll vagy a megbízással egyidejűleg közalkalmazotti munkakörbe kinevezhető.
A vezetői megbízás időtartama: 2026. január 1-től 2030. december 31-ig.
Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő (heti 40 óra)
A munkavégzés helye: 8200 Veszprém, Mikszáth Kálmán utca 13.
Az intézmény tevékenységi köre:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 64. §-a alapján a családsegítés szociális alapszolgáltatás, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény VI/B. fejezetében meghatározott gyermekjóléti szolgáltatás, a 44/D. §-ában meghatározott alternatív napközbeni ellátás, továbbá az 51. §-ában meghatározott családok átmeneti otthona ellátáshoz kapcsolódó feladatok.
A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői beosztással járó lényeges feladatok:
1. Az irányadó jogszabályokban és a munkaköri leírásban meghatározott feladatok ellátása. A fenntartó felügyelete és ellenőrzése mellett önállóan vezeti és képviseli a költségvetési szervet. Ellátja az alapító okirat szerinti tevékenységeket, felel az intézmény által használt önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak rendeltetésszerű használatáért és hasznosításáért, valamint a költségvetési szervben folyó szakmai munkáért.
2. Az intézmény munkavállalói tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat.
3. Az intézmény tevékenységi körébe tartozó feladatok vezetői irányítása:
– felelős az önállóan működő intézmény gazdálkodásáért,
– tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi az intézmény szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét,
– ellátja az intézmény működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a vezető részére előírt feladatokat.
Az állás betöltéséhez szükséges feltételek:
– magyar állampolgárság
– büntetlen előélet
– cselekvőképesség
– a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998.(IV.30.) NM rendelet 2. melléklet I. Rész I. Alapellátások 1. pontjában előírt felsőfokú szakirányú szakképzettség
– legalább öt év felsőfokú végzettséget vagy felsőfokú szakmai képesítést igénylő, a gyermekvédelem területén betöltött munkakörben szerzett szakmai gyakorlat
– egészségügyi alkalmasság
– vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatása.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
– legalább 5 éves vezetői gyakorlat
– a szociális vagy gyermekjóléti alapellátások, szakellátások terén szerzett tapasztalat
– szociális szakvizsga.
Illetmény és egyéb juttatások: A Kjt., valamint a Korm. rendelet alapján.
A pályázathoz csatolandó iratok:
– motivációs levél
– fényképes szakmai életrajz
– 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány
– iskolai végzettséget igazoló okirat(ok) másolata(i)
– szakmai gyakorlat igazolása
– foglalkozás-egészségügyi orvosi igazolás a pályázó egészségügyi alkalmasságáról
– az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai program
– a pályázó nyilatkozata arról, hogy nem áll cselekvőképességet érintő gondnokság alatt
– a pályázó nyilatkozata, arról, hogy kinevezése és/vagy vezetői megbízása esetén a Kjt. 41-44. §-ában és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 10/A. § (1) bekezdésében meghatározott kizáró ok vele szemben nem áll fenn
– a pályázó nyilatkozata arról, hogy kinevezés és/vagy vezetői megbízása esetén vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségének eleget tesz
– a pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul
– a pályázó nyilatkozata arról, hogy az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai programja Veszprém város honlapján megjelentetésre kerülhet-e vagy sem – a nyilatkozat letölthető itt >>
– a pályázó nyilatkozata arról, hogy az Önkormányzat Közgyűlésén a zárt ülésen történő tárgyalást kéri-e vagy sem.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. október 20.
A pályázat benyújtásának módja:
A pályázatot 1 példányban, zárt borítékban, „Veszprémi Családsegítő és Gyermekjóléti Integrált Intézmény vezetői pályázat” megjelöléssel Veszprém Megyei Jogú Város Polgármestere (8200 Veszprém, Óváros tér 9.) részére kell benyújtani.
A pályázattal kapcsolatban felvilágosítást ad:
Veszprém Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának Közjóléti Irodája: 8200 Veszprém, Óváros tér 9. Telefon: +36 88/549-100, mellék: 204
A pályázat elbírálásának módja:
A pályázót a pályázati határidő lejártát követő 21 napon belül bizottság hallgatja meg, majd a Közgyűlés dönt a pályázati határidő lejártát követő első ülésén a közalkalmazotti jogviszony létesítéséről, illetve a vezetői megbízásról.
Az álláshely a pályázat elbírálását követően, legkorábban 2026. január 1-jétől tölthető be.