Ugrás a fő tartalomhoz

Hagyatéki ügyek

1. Alaphagyatéki eljárás

A hagyatéki eljárás hivatalból induló eljárás. Az elhunyt állandó lakcíme szerinti hagyatéki ügyintéző keresi meg nyilatkozattételre a halottvizsgálati bizonyítványon megjelölt hozzátartozót.

A nyilatkozathoz csatolni kell:

– az örökhagyó halotti anyakönyvi kivonatát,
– az örökhagyó belföldi cégjegyzékbe bejegyzett gazdálkodó szervezetben fennálló tagi (részvényesi) üzletrészéről, szövetkezeti részjegyéről szóló igazolást,
– az örökhagyó forintban /egyéb pénznemben/ vezetett fizetési számlájára vonatkozó szerződést, vagy bankszámlakivonatot, egyenlegértesítőt,
– az örökhagyó értékpapírszámlájára vonatkozó szerződést, vagy értékpapír számlakivonatot, egyenlegértesítőt,
– az örökhagyó magánnyugdíjpénztári, önkéntes nyugdíjpénztári tagságára vonatkozó okiratot, vagy olyan életbiztosítási szerződését, amelyben az örökös, vagy a kedvezményezett megnevezése szükséges,
– az örökhagyó nyugdíjszelvényét,
– az örökhagyó tulajdonában volt gépjárművének forgalmi engedélyét,
– az örökhagyó temetésével kapcsolatban felmerült költségek számláit,
– az örökhagyó pénzintézet, vagy magánszemély felé fennálló tartozásáról szóló igazolást vagy okiratot.

Az ügyet intéző iroda:

VMJV Polgármesteri Hivatal Közigazgatási Iroda,
Anyakönyvi és Hagyatéki Csoport
8200 Veszprém, Óváros tér 9/B. földszint

Ügyfélfogadás: hétfő, szerda: 07.30 – 16.00 óráig.

Elérhetőség: +36 88/549-100

Alkalmazandó jogszabályok:


2. Póthagyatéki eljárás

Póthagyatéki eljárás kérelemre induló eljárás, az öröklésben érdekelt kérheti az elhunyt állandó lakcíme szerinti hagyatéki ügyintézőnél.

A kérelemhez csatolni kell:

– az örökhagyó halotti anyakönyvi kivonatát
– igazolást a vagyonról, vagyontárgyról, mely az alaphagyatéki eljárásból kimaradt.

Az ügyet intéző iroda:

VMJV Polgármesteri Hivatal Közigazgatási Iroda,
Anyakönyvi és Hagyatéki Csoport
8200 Veszprém, Óváros tér 9/B. földszint

Ügyfélfogadás: hétfő, szerda: 07.30 – 16.00 óráig.

Elérhetőség: +36 88/549-100

Alkalmazandó jogszabályok:


3. Hagyatéki eljárás magyar állampolgár külföldön történt halálesetekor

Öröklésben érdekelt kérheti a hagyatéki eljárás lefolytatását az elhunyt állandó lakcím szerinti hagyatéki ügyintézőjénél.

A kérelemhez csatolni kell:

– az örökhagyó magyar halotti anyakönyvi kivonata, melyet a Kormányablakban lehet kérelmezni
– az örökhagyó belföldi cégjegyzékbe bejegyzett gazdálkodó szervezetben fennálló tagi (részvényesi) üzletrészéről, szövetkezeti részjegyéről szóló igazolást,
– az örökhagyó forintban /egyéb pénznemben/ vezetett fizetési számlájára vonatkozó szerződést, vagy bankszámlakivonatot, egyenlegértesítőt,
– az örökhagyó értékpapírszámlájára vonatkozó szerződést, vagy értékpapír számlakivonatot, egyenlegértesítőt,
– az örökhagyó magánnyugdíjpénztári, önkéntes nyugdíjpénztári tagságára vonatkozó okiratot, vagy olyan életbiztosítási szerződését, amelyben az örökös, vagy a kedvezményezett megnevezése szükséges,
– az örökhagyó nyugdíjszelvényét,
– az örökhagyó tulajdonában volt gépjárművének forgalmi engedélyét,
– az örökhagyó temetésével kapcsolatban felmerült költségek számláit,
– az örökhagyó pénzintézet, vagy magánszemély felé fennálló tartozásáról szóló igazolást vagy okiratot.

Az ügyet intéző iroda:

VMJV Polgármesteri Hivatal Közigazgatási Iroda,
Anyakönyvi és Hagyatéki Csoport
8200 Veszprém, Óváros tér 9/B Földszint

Ügyfélfogadás: hétfő, szerda: 07.30-16.00 óráig.

Elérhetőség: +36 88/549-100

Alkalmazandó jogszabályok:

Vissza az oldal tetejére >>