Ugrás a fő tartalomhoz

Közútkezelői nyilatkozat, közterület bontási és munkakezdési engedély kérelem, kapubejárók engedélyezése

A polgármester hatáskörébe utalt feladat az önkormányzatok tulajdonában lévő közutak kezelése, fenntartása.

Az közterületek, közutak felbontásához, annak területén, az alatt vagy felett építmény, vagy más létesítmény elhelyezéséhez, a közút területének egyéb, nem közlekedési célú elfoglalásához a kezelő hozzájárulása szükséges. A hozzájárulásban a közút kezelője feltételeket írhat elő.

Az ügyet intéző iroda:

VMJV Polgármesteri Hivatal
Városüzemeltetési Iroda, Üzemeltetési csoport
8200 Veszprém, Óváros tér 9.

Ügyfélfogadás: hétfő, szerda: 07.30-tól 16.00 óráig.

Ügyintéző:

Óhegyi Marianna
Telefon: +36 88/549-100, mellék: 129
e-mail: 

Igénybeveheti:
Természetes és jogi személy, valamint jogi személyiség nélküli gazdasági társaság

Kérelem, a hozzájárulás kiadásának kezdeményezése:
A hozzájárulás kiadása érdekében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36.§-ban valamint a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a közterületek használatáról szóló 8/2022. (III.24.) Ör. rendelet, valamint Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a helyi közutak kezeléséről szóló 9/2022. (III.24.) Ör. rendeletében meghatározottak szerinti kérelmet, illetve dokumentációt kell benyújtani, amelyet iktatnak. Az erre kijelölt ügyintéző elvégzi a kérelem vizsgálatát, a tényállás tisztázását, az érintett társalosztályokkal egyeztet.

Kérelem benyújtásának módja:

  • személyesen: Városüzemeltetési Iroda a fent megadott címén
  • postai úton: a Városüzemeltetési Iroda Üzemeltetési Csoport fent megadott címére
  • elektronikus úton itt >> 

Kérelem kötelező tartalmi elemei
A közútkezelői hozzájárulás iránti kérelmét írásban kell előterjeszteni, melynek tartalmaznia kell:

  • a kérelmező adatait
  • közterület igénybevételének célja
  • érintett ingatlan címe, helyrajzi száma
  • érintett közterület igénybevételének mértéke, felület típusa
  • zöldterület leltár.

A kérelem mellékletei

  • létesítmény 1:500 méretarányú helyszínrajza
  • az érintett ingatlanokra vonatkozó tulajdonosi hozzájárulás, megállapodás
  • közműépítés esetén a közmű üzemeltetők által elfogadott műszaki tervek
  • a közmű üzemeltetőkkel történt egyeztetésről készült jegyzőkönyvek.

Közterület bontási és munkakezdési engedély kérelem:

  • kérelmező adatait
  • a Kivitelező nevét, címét (gazdálkodó szervezet esetén: cégszerű aláírását) – Kivitelező felelős vezetője
  • végleges helyreállítást (szilárd burkolat) végző szerv adatait
  • közterületbontás célja
  • az érintett ingatlan címe, helyrajzi száma
  • érintett közterület megnevezése, helyrajzi száma
  • felbontandó közterület mennyisége, bontandó felület típusa
  • burkolatbontás megkezdésének időpontja
  • ideiglenes helyreállítás időpontja
  • naponkénti munkakezdés és befejezés időpontja
  • végleges helyreállítás határideje
  • bontási és építési törmelék elhelyezésének helye
  • közútkezelői nyilatkozat száma.

A kérelem mellékletei

  • közútkezelői nyilatkozatban előírt feltételek teljesítése
  • 3 példányban az ideiglenes forgalomkorlátozási terv, ha szükséges
  • a keletkező zöldkár befizetésének igazolása.

Az eljárás díja
VMJV Önkormányzatának „a helyi közutak kezeléséről” szóló 9/2022. (III.24.) Ör. rendelete alapján, illetve a VMJV Önkormányzata 8/2022. (III.24.) Ör. rendelet 36. §. (1) bekezdése értelmében Kérelmező az önkormányzat tulajdonát képező közterületi zöldterületek igénybevételéért, megrongálásáért zöldkárt köteles fizetni.

Hivatalból beszerzendő
A keletkező zöldkár mértékének megállapításához szükséges állásfoglalást adatok, iratok megkeresés útján a Polgármesteri Hivatal Útkezelői és Közmű üzemeltetési Csoportja szerzi be. A zöldterület fenntartójához intézett megkereséshez csatolni kell a hozzájárulás megadásához szükséges mellékleteket, terveket.

Hiánypótlás
Ha a kérelem elbírálása érdemi döntést megalapozó dokumentumok hiánya miatt nem lehetséges, hiánypótlásra van szükség. Ez esetben a kijelölt ügyintéző – a kérelem beérkezését követő 8 napon belül – az ügyfelet szóban, vagy írásban, vagy elektronikus úton tájékoztatja és felhívja a hiányok pótlására, határidő kitűzésével.

Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 21 nap. Az ügyintézési határidőbe nem számít bele a hiánypótlási felhívás kiküldéséről a teljesítéségi eltelt idő.

Helyszíni szemle
Jogszabályban meghatározott esetekben, vagy amennyiben az ügy körülményeinek tisztázása érdekében közútkezelő indokoltnak tarja helyszíni szemlére kerül sor. Az érintettek értesítést kapnak a helyszíni szemle időpontjáról. A helyszíni szemle lefolytatása során jegyzőkönyv készül.

Jogorvoslati eljárás
A megállapított feltételekkel szemben – a hivatkozott törvény 36. § (2) bekezdése alapján – a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Útügyi Osztály (cím: 8200 Veszprém, Kistó u. 1.), mint illetékes I. fokú közlekedési hatósághoz lehet fordulni, amely az előírt feltételeket módosíthatja.

Fellebbezés kötelező tartalmi elemei
Az észrevételben meg kell jelöli azt az okot, amelyre tekintettel a jogorvoslatot kérő a döntést sérelmesnek tartja.


Alkalmazott jogszabályok


Letölthető nyomtatványok: