Városmarketing gyémánt díjat kapott Veszprém arculata
Veszprém városát a Magyar Marketing Szövetség „Városmarketing gyémánt” díjban részesítette arculattervezés kategóriában. Az elismerést 2015. május 28-án Brányi Mária alpolgármester vehette át Budapesten.
A díj a Miskolci Egyetem Marketing Intézete és a Hinora Marketing Group szakmai támogatásával jött létre, célja pedig az, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. További célja az, hogy segítse a tapasztalatcserét a városok vezetői, szervezetei és marketingesei közt.
A pályázatra hat különböző kategóriában lehetett nevezni, melyek közül Veszprém az „Arculattervezés” témakörben nyújtotta be pályázati anyagát. E témában a város márkáját, imázsát tartalmilag építő design megoldásokat kellett ismertetni. Veszprém az elmúlt években frissítette, és egységesítette intézményeinek arculatát is.
Az arculat grafikai létrehozásában és a komplett arculati kézikönyv elkészítésében Jokesz Antal, Vargha Balázs és Gerhes Gábor (mindhárman állami művészeti díjjal elismert szakemberek) vettek részt, ők emelték az uralkodói jelképet logóvá, tovább erősítve a már ismert, „Veszprém, a királynék városa” szlogent.
Az értékelés során az alábbi szempontokat vették figyelembe:
– stratégia, koncepcionális megalapozottság
– a tervezés folyamata
– kreativitás, unikalitás
– az arculat alkalmazásának sokszínűsége.
A város új, egységes arculatának kialakításért tett erőfeszítéseket ismerte el a marketing szövetség ezzel a jeles díjjal.
Veszprém.hu