Pénzügyi Iroda
Címe: 8200 Veszprém, Óváros tér 9.
Ügyfélfogadás: hétfőn és szerdán 7.30-tól 16.00 óráig.
Munkatársaink elérhetősége:
Épületüzemeltetési és Gondnoksági Csoport
Költségvetési Csoport
Számviteli Csoport
12.6. Pénzügyi Iroda feladatköre (SzMSz)
12.6.1. ellátja a Közgyűlés, a Képviselő-testület, a polgármesterek, a nemzetiségi önkormányzatok, a társulási tanácsok és a jegyző gazdálkodási és pénzügyi feladatkörében a döntés-előkészítés és végrehajtás szervezését,
12.6.2. ellátja és koordinálja a költségvetési, tervezési, számviteli, pénzellátási feladatokat, koordinálja az önkormányzatok, valamint az önkormányzat és a társulás irányítása alatt álló költségvetési szervek gazdálkodását,
12.6.3. információkat szolgáltat (a MÁK-on keresztül) az önkormányzat költségvetéséről és annak végrehajtásáról a központi költségvetés számára,
12.6.4. elvégzi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, az Állami Számvevőszék és a könyvvizsgáló részére nyújtandó adatszolgáltatást,
12.6.5. ellátja az államháztartási törvény előírásainak megfelelően a kötelezettségvállalások nyilvántartását,
12.6.6. gondoskodik az önkormányzat által jóváhagyott hitelek felvételéről, az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről,
12.6.7. közreműködik az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló kormányrendelet és a számviteli jogszabályok szerint a költségvetési szerv vezetője által készítendő, a szerv működésével kapcsolatos, pénzügyi kihatású belső szabályzatok előkészítésében,
12.6.8. a kis kincstári rendszer keretében gondoskodik az önkormányzat és az irányítása alá tartozó intézmények pénzellátásának koordinálásáról,
12.6.9. a munkafolyamatba épített ellenőrzés keretei között gondoskodik a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának szabályszerűségéről,
12.6.10. az irodavezető ellátja a Polgármesteri Hivatal pénzügyi irodavezetői és gazdasági vezetői teendőit,
12.6.11. a költségvetés rendelet előkészítése és végrehajtása során együttműködik az önkormányzatok tevékenységéhez kapcsolódó szakterületek képviselőivel, Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának gazdasági társaságaival és az önkormányzatok által irányított költségvetési szervekkel,
12.6.12. elvégzi a nemzetiségi önkormányzatok költségvetése készítésével, módosításával kapcsolatos koordinációs feladatokat és ellátja pénzügyi, számviteli teendőiket,
12.6.13. az irodavezető közreműködik a helyi adókról szóló önkormányzati rendeletek előkészítésében,
12.6.14. ellátja Veszprém Város Helyi Vállalkozásokat Támogató Közalapítvány kuratóriumának működésével kapcsolatos adminisztrációs teendőket,
12.6.15. ellátja a házgondnoki, kisegítő-szervező munkát, gondoskodik a gépkocsivezetők vezényléséről,
12.6.16. teljes körűen gondoskodik a Polgármesteri Hivatal működéséhez szükséges feltételek biztosításáról,
12.6.17. a Veszprémi Intézményi Szolgáltató Szervezet (a továbbiakban: VeInSzol) vonatkozásában közreműködik a Közgyűlés irányítói jogosítványainak gyakorlásához szükséges döntések előkészítésében,
12.6.18. a VeInSzol vezetőjével kapcsolatos személyi ügyeket döntésre előkészíti,
12.6.19. ellátja a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság működésével kapcsolatos referensi feladatokat,
12.6.20. ellátja a megszűnt vízi-közmű társulatokkal kapcsolatos számviteli feladatokat,
12.6.21. ellátja az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Társulás, a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása működésével kapcsolatos pénzügyi-gazdasági feladatokat,
12.6.22. ellátja az önkormányzat vagyon- és felelősségbiztosításával kapcsolatos teendőket, és koordinálja az intézményeknél és az önkormányzatnál bekövetkezett káresemények bejelentését az alkusz cégnek, illetve a biztosító társaságnak,
12.6.23. adatot szolgáltat a beruházás-statisztikai jelentés elkészítéséhez.