Ugrás a fő tartalomhoz

VMJV Kulturális tartalomfejlesztés – 2023/1.

Ekf Vkek Lila

A projekt címe: VMJV Kulturális tartalomfejlesztés 2023

A projekt azonosítószáma: ET-PRG-2022/689930

Kedvezményezett neve: Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata

A szerződött támogatás összege: 267.193.667 Ft

Megvalósítás időszaka: 2023. január 1 – 2024. január 31.

A támogatás mértéke %-ban: 100%

A projekt tartalmának bemutatása:

A program keretében kulturális-művészeti események valósulnak meg Veszprém Város Önkormányzata és intézményei, valamint kiemelt partnerei szervezésében. A kulturális és művészeti tevékenységek mellett az Európa Kulturális Fővárosa cím viselésével kapcsolatos PR, kommunikáció, városmarketing és kulturális fókuszú turisztikai marketingtevékenységek, valamint az EKF nyitó- és egyéb rendezvényekhez kapcsolódó nemzetközi együttműködés, koordináció is hangsúlyosak.

1. Az EKF év városi rendezvényei, eseményei

Kiemelt városi nagyrendezvények megszervezése: Nemzeti ünnepek (Március 15., Augusztus 20., Október 23.), Magyar Költészet Napja, Gyereknap, Szent Mihály-napi Búcsú, Városi Szilveszter, és Kenyér lelke Fesztivál.

Az EKF évében megrendezésre kerülő események a korábbi évek hasonló eseményeinek tapasztalatából építkeznek, rájuk épülnek.

2. Nemzetközi kapcsolatok koordinációja, nemzetközi együttműködés

A 2023-as kulturális évben, a rendkívül sűrű és sokszínű programsorozat sok magyar és külföldi látogatót fog vonzani Veszprémbe. Testvérvárosi, partnervárosi, nagyköveti és leendő EKF város delegációk látogatására is számítunk a jövő év főbb eseményei alatt, amelyek során segítő/vendéglátó, koordinációs feladataink lesznek. A külföldi delegációk érkezései mellett, mint Európa Kulturális Főváros, több olyan meghívásra is számítunk, ahol külföldi eseményen/konferencián képviseli majd magát Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata. Veszprém tradicionális testvérvárosi kapcsolatai közül több is fontos mérföldkőhöz fog érni a következő évben; a dán Gladsaxe-val 50 éves évfordulót fogunk ünnepelni, a kínai Ningbo várossal pedig 20 éves évfordulót. Meglévő testvérvárosi és partnervárosi kapcsolataink mellett, a horvát Dubrovnik-kal szeretnénk kapcsolatainkat fejleszteni, hosszú távú együttműködést megalapozni az EKF évében. A testvérvárosi és partnervárosi hálózatok mentén, a már kialakult kulturális kapcsolatok és együttműködések megerősítése, a kulturális és művészeti területen való további együttműködések, és kapcsolatépítés a fő cél.

A megvalósuló események, találkozók során a kapcsolatépítés eszközeként a régiót népszerűsítő és hagyományos technikákkal készült helyi termékeket szeretnénk beszerezni és átadni a Veszprémbe látogató partnereink számára. A hazai és nemzetközi vendégek számára biztosított ajándéktárgyak esetén biztosítjuk a VEB 2023 EKF arculati megjelenést.

3. Médiaszolgáltatások, tájékoztatás, reklám és propaganda

A tevékenység célja annak biztosítása, hogy a helyi médiafogyasztási szokásokhoz igazodó, és a lakosság által kedvelt média felületeken rendszeresen megjelenjenek az EKF 2023 programév kulturális eseményekiről szóló hírek és promóciós reklámanyagok.

Ezen célok mentén a projekt tevékenységek vonatkozásában az Önkormányzat médiafelületeket és kapcsolódó szolgáltatásokat vásárol a médiaszolgáltatók helyi kínálatát figyelembe véve az alábbiak szerint:

– Veszprém város kulturális, gazdasági, civil eseményeivel kapcsolatban a kommunikációs tanácsadási feladatok ellátása

– A városi portál – regi.veszprem.hu –szerkesztése, a portál vizuális felületének egységes tervezése, technikai jellegű kezelése és folyamatos feltöltése. Az EKF kompatibilitást, és az EKF kulturális tartalmú információk megosztását biztosítja, hogy a regi.veszprem.hu oldalon szereplő EKF logó átlinkel a VEB2023 hivatalos weboldalára.

– Tartalommarketing szolgáltatás, SEO szövegírás, közösségi média tartalom, landing page tartalom és a kreatív megjelenések biztosítása.

– Veszprém város kulturális fókuszú turisztikai kínálatának bemutatása, turisztikai információs- és marketing irodán (Tourinform) keresztül. Marketing-stratégiában rögzített elvek szerint turisztikai marketingtevékenység ellátása, melynek célja a korszerű, egységes, nemzetközi színvonalú Veszprém, mint kulturális turisztikai desztináció brand kialakítása. A turizmus rendszerének összehangolása és működtetése révén versenyképes és fenntartható turizmus feltételeinek megteremtése a térségben. Az EKF év programjai keretében a kulturális fókuszú turisztikai kínálat bemutatásával látja el feladatait.

– Veszprém város kulturális eseményeiről fotók készítése, az eseményekről készült felvételek archiválása.

– Az Európa Kulturális Fővárosa 2023 arculatának és VMJV által szervezett 2023-as, a szakmai program keretében támogatott, kulturális programok promóciója, a lakosság széles rétegeinek a bevonását célzó, szemléletformáló műsorszám készítése és sugárzásai helyi médiaszolgáltató műsoraiban és weblapján.